#úticél:Róma

Mint már az első bejegyzésben is említettem, életem egyik legszebb nyaralását, Olaszországban töltöttem. Nem csak azért, mert a szerelmemmel utaztam és töltöttem 8 csodálatos napot, hanem azért is, mert végre értelmet nyert a ‘gluténmentes pizza lehet finom is’ fogalom… de az ételekről majd később!

• Hogy is fogtunk neki az utazás megtervezésének?

Február végén gondolkoztunk azon, hogy hova is mehetnénk a nyáron. Nem volt semmiféle szempont, csak az hogy viszonylag költséghatékonyan oldjuk meg az utazást. Ugyanis azt az elvet valljuk, hogy világot látni megyünk, és ahhoz, hogy jól érezzük magunkat, nem kell 5*-os szállodában lakni, és business osztályon utazni egy repülőn. Nyilván a legtapasztaltabb utazók számolgatnak, hogy mikor a legjobb repjegyet venni (általában hét elején, reggeli vagy esti órákban a célszerű), de nekünk pont szerencsénk volt: 8600 Ft-ért találtunk jegyeket oda, egy főnek… Azaz, ha egy kicsit osztunk-szorzunk, akkor két főre, oda-vissza repülőjegyet vettünk kevesebb, mint 36 ezer forintért. Ami valljuk be őszintén nem túl drága… Szóval legalább már a repülőjegyünk megvolt, a szállást pedig hagytuk későbbre.

d614358fc83f7c6959a3d7b7e8ba902b

• Lassan szállást is kéne foglalnunk…

Ez a mondat pontosan 1 hónappal az utazás előtt hangzott el közöttünk miután több, mint egy hónapon át kerestünk Couchsurfing-en megfelelő szálláshelyet, mint később kiderült, teljesen hiába. Vagy nem válaszoltak a surfölők, vagy főként egyedülálló férfiak ajánlották fel takaros kis otthonukat fiatal, attraktív nőknek.. Nos igen, éreztük, hogy ezzel nem fogunk egyről a kettőre jutni, muszáj volt eggyel drágább megoldást találnunk, és ezért választottuk az Airbnb-t. Sokan kérdezték tőlünk, hogy nem tartunk a megosztáson alapuló, netes, “veszélyesnek” titulált helyektől? Kezdetben a mindkettőtől tartottunk.. De aztán eldöntöttük, hogy Airbnb-n keresünk szállást. Előtte kaptunk rengeteg hasznos tanácsot a barátainktól, hogy hogyan is érdemes szálláshelyet keresni:

• Első és legfontosabb, hogy ha még olcsóbban szeretnél utazni az Airbnb-vel, hívasd meg magad valamelyik ismerősöddel, aki már rendelkezik fiókkal, ugyanis a rendszer úgy működik, hogy ha meghívnak téged, akkor te is kapsz 8-9000 Ft kedvezményt az első utazásodból, és a meghívó küldő is kapd majd 23 ezer forint körüli összeget, ha valóban elutazol arra a helyre, ahová először mész az Airbnb-n keresztül.. Tényleg megéri!
  • Olyan szállásgazdát keress, akinek van legalább 2-3 értékelése. Hidd el, abból ismered be a potenciális szállásadót talán a legjobban.. Más emberek tapasztaltai nem mindig a legjobbak, de ebben az esetben másra nem nagyon számíthatsz.
  • Központ környékén keress szállást, ha még olcsóbban szeretnél utazni, mivel megspórolod a tömegközlekedésre elköltött sok eurót. Ez sajnos nekünk nem sikerült, de azóta tanultunk a dologból, és a mostani prágai utunkra már a központban foglaltunk szállást.

d50cf906de92bbd8a6d8d2e219bb07f5

Nem sokáig húztuk az időt, le is foglaltuk drága olasz barátunk Albertonak a nappaliját, mindösszesen 29 663 Ft-ért 7 éjszakára, 2 főnek… Ugye, hogy milyen baráti ár? És akkor még nem is sejtettük, hogy a nappalival együtt, egy olasz barátra is szert tettünk.

Összefoglalva eddig az piszkos anyagiakat: 1 hónapunk maradt az utazás napjáig… Eddig úgy álltunk, hogy egy főre költöttünk

1. 18 000 Ft-ot oda-vissza repülőjegyre
  2. és… 15 000 Ft-ot szállásra 1 hétre

Ha belegondolunk, ahhoz képest, hogy minimális összegből terveztük kihozni a szállást és az utazást, nagyon jó arány. Már csak a belépőjegyekért és az ételért kellett fizetni… és azt gondolná az ember, hogy mivel egy gluténérzékeny nehezen talál éttermet, ahol ehet, és ha talál is ott horror árakon juthat hozzá a pizzához, vagy a carbonárához, az nagyon téved.. Na de erről részletesebben a következő bejegyzésben mesélek.

Dóri

(a képek forrása: pinterest.com)