#Róma:nemelsőnap

Most már tényleg indulunk: szállás is megvan, repjegyek kinyomtatva, levizsgáztam minden tárgyból… Június 17-én már nagyon izgatottak voltunk, ugyanis első közös nyaralásunkra készültünk és nem utolsó sorban a barátom első utazása repülővel. Na igen, a tériszonyán hamar segített az út előtt néhány kupica Jaigermeister, így mondhatni lazán vette az akadályokat..

Megérkeztünk a reptérre, szokásos tömeg fogadott bennünket. Mivel olcsó repjegyet vettünk, így poggyászt nem adtunk fel. Végülis egy dologgal kevesebb, amiért aggódni kell az út során. Kézi poggyász nálunk, mindent elcsomagoltunk. Biztonság kedvéért én vittem magammal gluténmentes kenyeret, meg rágcsálnivalót… mondván ki tudja mi vár rám odakint?

Elköszönés, átvizsgálás, a szokásos procedúra, és már bent is voltunk a terminálon. Pontosabban a terminál előterében megdöbbenve álltunk a biztonsági kapuk közvetlen közelében levő képernyők előtt. “A Ryanair Rómába tartó járatait a mai napon, sztrájk miatt törölték.” Ugye nem is kell ennél többet leírom, hogy mit is gondoltunk legbelül.

Egy kis segítséggel, de kijutottunk újra a terminálra, ahol a szüleim vártak minket a Ryanair ügyfélstandjánál. Arra a napra 3 járat volt meghirdetve, egy a miénk előtt sem indult már el, tehát annak az utasai, a mi járatunknak az utasai álltak ott hosszú kígyózó sorokban, várva, hogy hátha felférnek valamelyik járatra, ami még a héten indul. Tudom, tudom ez a fapadosok hátránya.. De el kell, hogy mondjam, hogy sem az AirItalia, semelyik légitársaság nem közlekedett egyik római reptérre sem. Szerencsénkre apukám szemfüles módon, egy idős, tolószékes bácsinak segítve be tudott menni az amúgy üvegajtókkal bezárt ügyfélkiszolgáló helységbe, ahol lehetett átkérni a jegyeket másik időpontokra. Mit volt mit tenni, én is bementem, bár egy spanyol hölgy megállított márpedig, ha ő sem mehet be akkor én sem, de hajthatatlan voltam, így bejutottam. Egy nagyon kedves hölgy segített nekünk és hálistennek már a következő napra kaptunk egymás mellé szóló jegyet, és “cserébe” átrakták nekünk egy nappal későbbre az érkezés időpontját.

Bár tartottunk, hogy a szállásunkat nem tudjuk átrakni, de erre is jó az Airbnb, főleg ha nagyon kedves a szállásgazdád. Írtunk Albertonak egy sms-t, hogy mi történt és már rögtön vissza is írt, hogy hallott a hírről, hogy sztrájkolnak az olaszok, ugyanis aznap volt az EB fontos meccse, ahol ugyanis az olaszok is játszottak.. Megszólalni nem bírtunk, annyira mérgesek voltunk, de legbelül már nagyon vártuk. Hazajöttünk, ettünk, aludtunk és következő nap kezdődött minden elölről.

Reptér, búcsúpuszi, biztonsági kapu, és végre nincs törölve a járatunk. Megvettük a szokásos magyarmódi Unicum-Pálinka ajándékkombót és már ott is ültünk a gépen. Mivel imádok repülni, és főleg az ablak mellett ülni, így nem volt kérdés, hogy hova foglaltunk helyet.

A mesés Olaszország

Tehát megérkeztünk.. Kánikula, napsütés, szárazság. Nagyjából így tudnám jellemezni a repülő és az olasz terminál közti megtett utat. Hamar megtaláltuk a reptéri transzfert, ami a legközelebbi metróállomáshoz vitt minket. Potom 1,20 euroért vitt el minket a kb. 30 perces úton. Szerintem ennél olcsóbb megoldást senki sem tud!

Sajnos nem túl a belvárosban találtunk szállást, így metró, még egy metró, még egy busz és egy kis séta után érkeztünk meg. Fáradtak voltunk és szomjasak. Alberto már aranyosan ott várt ránk a buszmegállóban. Bemutatott minket a barátainak, megtörtént az ajándékátadás és már el is ment a többiekkel. Nagyjából ez volt a hét folyamán a leghosszabb együtt eltöltött időnk vele. Olyan volt, mintha Róma külsőben lett volna egy albérletünk. Alig láttuk hazajönni, vagy ha hazajött, akkor is a szobájában volt. Na meg persze mi sem töltöttünk a sziesztán kívül sok időt a házban. Szóval Albertot mindenkinek nagyon sok szeretettel ajánljuk, mert tiszta, ápolt a lakása, az ágy kényelmes, és városnézésre tökéletes ennyi pénzért. Alberto albérletét itt tudjátok megnézni, hogyha kedvet kaptatok hozzá: Airbnb.

A nap legfontosabb ténye mégis az volt, hogy végre megérkeztünk. Átöltözünk, és már mentünk is be a városba. Kerestünk egy olyan helyet, ahol lehetett valamit enni. Valami, ami pizza, isteni finom, és gluténmentes. Persze már jó előre kikerestem a helyeket, de amikor teljesen ismeretlen környéken vagy, még a térképen sem tudsz kiigazodni.

PIROS PONT RÓMÁNAK: Szinte mindenhol ingyenes osztogatnak vagy ingyenes tömegközlekedés térképet, vagy a “tourist inform”ban ingyenes térképet, amin a nevezetességek fel vannak tökéletesen tüntetve.

Első gasztroutunk a belváros szívébe vezetett. Sikátoros utcák telistele voltak emberekkel, utcai árusokkal, zenészekkel, bűvészekkel, turistákkal, fiatalokkal… élettel. Ez az egyik, ami miatt hamar szívünkhöz nőtt Róma. A hangulat, az ízek, az illatok.

Egy kis mutogatós-activitis segítséggel eljutottunk az első étteremig. Már távolról megdobbant a szívem, amikor megláttam a nagy búzakalász emblémát, gondosan áthúzva egy egyenessel. Bizony, az első gluténmentes pizzéria. Külön étlap a gluténérzékenyeknek, és külön a nem érzékenyeknek… Igaz olvastam már korábban, arról, hogy Olaszország a gluténérzékenyek mennyország… na de hogy ennyire? Álmomban sem gondoltam volna.

Voglia di pizza, ez a mennyország első helye.. Vékony tésztájú, puha, bazsalikomos, szalámis, sajtos, isteni.. Néhány percig szavakat nem találtam. Sosem ettem még ilyen finom pizzát mióta gluténérzékeny lettem.

logo-c

Az árak egyáltalán nem voltak vészesek: a sima pizza 9 euro volt, amíg a gluténmentes 10 euro. Persze az extravagánsabb pizzák drágábbak voltak, de a különbség mindenhol az az 1 euro volt, ami szerintem egyáltalán nem vészes. A kiszolgálás is tökéletes volt, és még egy idős zenész is harmonikázott nekünk vacsora közben, ami még különlegesebbé varázsolta az esténket. Erre a helyre minden esetre többször visszatértünk.

Megérkeztünk és ez volt a lényeg. A vacsora, a város hangulata és a meleg esti séta feltöltött minket, és készen álltunk a következő túrás, fárasztó, de élményekkel teli napokra.

Hamarosan folytatom a második nap beszámolójával.