#Prága

A következő posztom nem igazán a gluténérzékenyeknek való… én személy szerint nagyot csalódtam a cseh emberekben ilyen téren, egy éttermet találtunk, ami megfelelő lett volna, de ott is zsíros volt az étel, rágós a hús és bunkók voltak a pincérek.

DE!

Amúgy a város maga csodaszép! Októberben voltunk, így eléggé egy esős 4 napot fogtunk ki, de 4 nap bőven elég volt, talán még sok is.

1. nap

Prágába vonattal mentünk, közel hét óra zötykölődés után, megérkeztünk és nyakunkba vettük a várost.. a szokásos módon megkerestük az Airbnbnket, ami zseniális volt. Elég bonyolult élete volt a srácnak, ugyanis orosz származású, élt 4 évet Budapesten, és amúgy most Prágában dolgozik. Pont aznap volt a Népszabadság bezárása, így már rögtön úgy fogadott minket, hogy már erről kérdezgetett minket, de nekünk persze fogalmunk sem volt róla, mivel egész délelőtt utaztunk. Térképet előcsaptuk, és már mutatta is nekünk, hogy hova érdemes menni. Hihetetlen jó fej volt Evgeny, egy a gond.. hogy már nem elérhető a szállás.

d50cf906de92bbd8a6d8d2e219bb07f5

Szóval megérkeztünk szerencsésen és indultunk is a belvárosba, ahol igaz, hogy zuhogott az eső, de ez sem állított meg minket. Gyönyörű házakkal volt tele a főtér és természetesen megnéztük a legfőbb nevezetességet, a csillagászati órát, ami valami meseszép volt, és főleg a játéka, ami minden órában szólt, kb 5 percen keresztül.

Aztán folytattuk a túránkat, gondoltuk, hogy nem hagyhattuk ki, hogy kipróbáljuk az első (és egyben utolsó, bár ezt még nem tudhattuk) gluténmentes éttermet, Švejk Restaurant U Karlat. Gulyáslevest rendeltem, illetve gluténmentes rántott húst… ahogy már korábban leírtam rágós hús, illetlen felszolgálók. Nagyot csalódtunk, ráadásul a legtöbbet ezért az ételnek nem nevezhető valamiért fizettünk a legtöbbet. Természetesen mentünk tovább felfedezni. Egy hatalmas nagy vásárba botlottunk és ami felkeltette a figyelmünket az a kürtőskalács stand volt. Nagyban hirdették, hogy ez eredeti cseh.. dehát tudjuk, hogy a legfinomabb és a legeredetibb az magyar, pontosabban Erdélyből származik. De azért istenien nézett ki. Azért nem kóstoltuk meg, mert nem árulták fagyival és mi mindenképpen csak úgy próbáltuk volna ki, hogy legyen benne.

Ahogy sétáltunk, megtaláltuk a Dancing House-t is és mire beesteledett, akkorra már még hangulatosabb volt.

2. nap

A második nap egy kicsit naposabb volt, de legalább nem esett az eső. Nyakunkba vettük a vár negyedet, átsétáltunk a Károly hídon, Kafka múzeumban voltunk, és meglátogattuk a Strahov meseszép könyvtárába és épp, hogy odaértünk (1 perccel az zárás előtt, természetesen).

Strahov könyvtár

A várral érdemes egy egész napot hagyni, de legalább egy bő délelőttöt és egy kicsit a délutánból. Mind a Kafka múzeum, mind a Károly híd nagyon közel van hozzá, olyan mintha konkrétan a várban lennének. A könyvtár és a Szent Vitus székesegyház konkrétan a várban van.

A várban van egy kis házakból álló mini Skanzen, amit délután 5 után ingyenesen lehet megnézni. Szerintem nagyon érdekes, és hihetetlenül szórakoztató bemenni és megnézni a miniatűr házakat, de fizetni nem érdemes érte.

Kafka múzeum

A Kafka múzeumról: érdekes tényeket tudhatunk meg a zsidóságról a kiállításon, főként Kafka életét mutatják be, de nagyon változatos és interaktív az egész kiállítás. Nekünk nagyon tetszett, ugyanis szívbe markoló üzenete, tartalma volt a tárlatnak.

3. nap

Az utolsó előtti nap még a maradék látványosságokat néztük meg. A zsidó negyed, a Petrin kilátó, John Lennon fal, és az elmaradhatatlan fagyis kürtőskalács.

Kezdem a kedvencemmel, a Lennon fallal. Nehezen találtuk meg, de megérte annyit keresni. Igaz, hogy “csak” egy falról beszélünk, de annak igazi tartalma van. Minden egyes írás, minden egyes rajz, szín szimbolizál valamit, üzen az olvasónak. Megrendítő és felemelő szövegek vannak a falon. Erre rátett még egy lapáttal az, hogy mikor ott voltunk zenészek játszották Lennon számait, így talán még szebb emlékként maradt meg.

Zsidó negyed rejtélyes falai között bolyongtunk, hihetetlen volt elképzelni, hogy egykor itt milyen borzalmakat élhettek át az emberek. Megnéztük a temetőt, számtalan zsinagógát. A kedvencem a spanyol zsinagóga volt. A belső díszítés, és a mellette lévő francia kávézó levett a lábamról.

Nos, a fagyis kürtőskalács véleményem szerint egyáltalán nem finom. De legalább jól néz ki. A fagyi még hidegebbé teszi, az amúgy is hideg kalácsot. Egyszer próbáljátok ki, de nem veszítetek vele semmit, ha nem. Azért megmutatom, hátha megjön a kedvetek. Mi a Károly híd lábánál találtunk egy kis pékséget, ahol frissen sütötték, de nem a frisseket adták hiába kértük.

Prága amúgy telistele van különleges kapukkal, amik nekem nagy szerelmeim, mint a következő képekből láthatjátok. Prága alapvetően gyönyörű. Sokan hasonlítják Budapesthez: a várnegyed, a Károly híd és a város elhelyezkedése miatt – a folyó két oldalán. De szerény véleményen szerint Budapest kismilliónyiszor szebb. Sokkal több élet van benne, még akár egy esős októberi estén. És ez nem elfogultság. Prága is szép, de nem összehasonlítható Budapesttel, ez az egy ami biztos.

4. nap

Utolsó napra, még mielőtt indult hazafelé a vonatunk elmentünk megnézni még egy zsinagógát, ami nagyon közel volt a szállásunkhoz, és nagyon meg szerettem volna nézni. Beszéljenek a képek, ugyanis gyönyörű kívülről.

Összességében Prágáról elmondható, hogy vonatra költöttünk 12 ezer forintot (1 fő / oda-vissza út), a szállásra maximum 12 ezer forintot (2 fő/3 éjszaka) és összesen vittünk magunkkal 25 ezer forint költőpénzt / fő, amiből bőven kijöttünk: ettünk, ittunk, kulturálódtunk. Természetesen még hazafelé megvicceltük magunkat, ugyanis mikor odaértünk arra az állomásra, ahova megérkeztünk ott derült ki, hogy valójában másik állomásról foglaltuk a visszaútra a jegyet. Na de ezek nem is mi lennénk, ha az utolsó pillanatban az utazással nem lenne valami kalamajka.. Hát ezek vagyunk mi. Prága 2016. Köszönünk mindent!

Ha bármi kérdésetek van akár Prágával, akár Rómával kapcsolatban, nyugodtan írjatok nekem emailen, vagy akár Instagramon!

Jó utat mindenkinek! Hamarosan érkezik a londoni beszámoló (az már több gluténmentes elemmel, sokkal többel)!